Wyjazd integracyjny kl. 1b

21 września we wtorek całą klasą wyruszyliśmy na wycieczkę integracyjną. Po długiej podróży weszliśmy na Święty Krzyż, gdzie zwiedziliśmy Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej.  Po wyjściu wspięliśmy się na platformę widokową wieży Bazyliki Mniejszej, a następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego, gdzie zapoznaliśmy się z przeszłością geologiczną tego regionu. Potem przeszliśmy czerwonym szlakiem do Huty Szklanej. Po drodze poznaliśmy genezę świętokrzyskich gołoborzy. Wieczorem natomiast były przeróżne gry integracyjne, tańce oraz wyczekiwane ognisko.

Następnego dnia z samego rana pojechaliśmy do Starachowic, gdzie zostaliśmy oprowadzeni po Muzeum Przyrody i Techniki. Dowiedzieliśmy się jak różnorodne były zastosowania Stara – popularnej niegdyś ciężarówki. Poznaliśmy też budowę wielkiego pieca. Dowiedzieliśmy się tu również jakie zwierzęta (nie tylko pradawne dinozaury) zamieszkiwały ten obszar jeszcze zanim pojawił się człowiek. Ostatnim punktem zwiedzania było Opactwo Cystersów w Wąchocku gdzie zostaliśmy miło przyjęci przepysznym obiadkiem oraz oprowadzeni przez brata Alberta. Po wszystkim wróciliśmy do szkoły szczęśliwi i zintegrowani.