Wyjazd integracyjny klasy matematyczno-przyrodniczej w Góry Świętokrzyskie

W dniach 14-16.09.2016r. odbył się wyjazd integracyjny klasy 1B w Góry Świętokrzyskie. Jego głównym celem było poznanie się klasy w innym środowisku niż sala lekcyjna. W ciągu trzech dni zwiedzaliśmy również okolice Gór Świętokrzyskich – jednego z piękniejszych regionów Polski. Wyjazd był bardzo ciekawy, wszyscy wykazaliśmy się dużą kreatywnością organizując mecz piłki nożnej, gry wieczorne, czy wspólne śpiewanie przy ognisku.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Muzeum Człowieka Pierworodnego i Jaskinię Raj. Wszyscy byli zachwyceni naturalnym pięknem występującym w tym miejscu. Następnie wspólnie przejechaliśmy do Chęcin, gdzie zwiedziliśmy zamek. Na szczycie wieży mogliśmy podziwiać piękne widoki Gór Świętokrzyskich oraz pobliskich miast. Po przyjeździe do Świętej Katarzyny - miejsca noclegu - zagraliśmy mały mecz w piłkę nożną. Następnego dnia odwiedzili nas dyrektorzy szkoły i razem wybraliśmy się na Święty Krzyż, gdzie znajduje się Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego, a następnie udaliśmy się na szczyt Łysicy. Wszyscy wytrwali do końca i zdobyli szczyt góry. Wieczorem zebraliśmy się na wspólnym ognisku, gdzie śpiewaliśmy znane piosenki i graliśmy w gry. Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy podziemia w Opatowie oraz Muzeum Historyczno-Archeologiczne w Krzemionkach. Mogliśmy przejść przez starą kopalnię i poznać jej historię. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Wąchocku. Poznaliśmy historię zakonu cystersów, a po zwiedzaniu zjedliśmy pyszne pierogi.

Po powrocie byliśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu i z pewnością będziemy miło wspominać czas spędzony z nowymi przyjaciółmi.