Wycieczka do Gdańska

W dniach 26-28 października 2016 r. odbyła się wycieczka klasy drugiej liceum do Gdańska. Na starcie przywitało nas godzinne opóźnienie pociągu. W związku z nim, ku radości całej grupy, zostaliśmy przekierowani do nowego Pendolino, którym podróż trwała o wiele krócej. Po dotarciu do Gdańska wybraliśmy się na spacer po Starym Mieście. Podczas wędrówki zatrzymaliśmy się w Bazylice Mariackiej, pod fontanną Neptuna oraz odwiedziliśmy Muzeum Bursztynu. Wieczór spędziliśmy wspólnie przy ognisku śpiewając piosenki.

Nazajutrz z samego rana wyruszyliśmy na dworzec. Jeszcze przed południem znaleźliśmy się na Helu. Tam zwiedziliśmy Muzeum Obrony Wybrzeża, po czym udaliśmy się nad Morze Bałtyckie. Widok był przepiękny, ale z powodu silnego wiatru zdecydowaliśmy się wrócić w tereny zabudowane. Dzień zakończyliśmy wspólnym grillowaniem.

Ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się do Narodowego Muzeum Morskiego i na statek „Sołdek”. Udało nam się też spędzić trochę czasu na Westerplatte.
Nasza wycieczka miała formę nieustannej wędrówki, ale pomimo tego wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu. Udało nam się nie tylko zdobyć przydatną wiedzę w odwiedzonych muzeach, ale także lepiej się poznać jako klasa.