Rekolekcje wielkopostne



Rekolekcje w naszej szkole trwały dwa dni - 23 i 24 marca. Zaczęliśmy w czwartek od spotkania w sali św. Józefa, gdzie rozpoczęliśmy dzień modlitwą. Tam też przedstawiono nam plan rekolekcji. Po krótkim wstępie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy - klasa IA i IB oraz II i III. Każda z grup udała się do swoich sal, w których zaczęliśmy od krótkiego przedstawienia się.

Nie zabrakło śmiechu w postaci dobrze znanych cytatów z programu "1 z 10" podczas przedstawiania się, ale nie zabrakło również powagi. Następnie zaczęliśmy pracę w grupach. W ramach pierwszego zadania musieliśmy wypisać dobre i złe strony naszej klasy. Proporcje padały różne. Od 10 dobrych i 1 złej, do 1 dobrej i 10 złych. Na koniec zadania wyznaczone zostały dwie "sierotki". Trafiło to na Tosię i Bartka - przedstawicieli klasy maturalnej. Tosia spisywała na tablicy punkty dobra i zła, a Bartek w (klasyczny dla siebie) zabawny sposób czytał wszystkie kartki, na których wypisane zostały strony klas. Drugim zadaniem było wypisanie swoich dobrych i złych stron. Tak samo jak w poprzednim przypadku, padały różne proporcje. Wyniki zostały spisane i zaczęło się trzecie zadanie. Na początku zostaliśmy podzieleni na jeszcze mniejsze grupy – po 6 osób. Musieliśmy znaleźć dobre i złe artykuły w gazetach oraz na portalu internetowym z wiadomościami. Przeważały złe strony, ale dobrych też nie brakowało. Po kilku przerwach i kilku godzinach pracy zakończył się pierwszy dzień rekolekcji w szkole. Wszyscy czekali z niecierpliwością na następny.




Drugiego dnia spotkaliśmy się w klasach i grupach, które zostały wyznaczone dzień wcześniej. Zaczęliśmy wspólną modlitwą i rozgrzewką, a potem zabraliśmy się dzielnie do pracy. Znów zostaliśmy podzieleni na mniejsze grupy, po raz kolejny po 6 osób. Tym razem musieliśmy znaleźć w Biblii, co Bóg powiedział o nas – ludziach. Wszystkie grupy znalazły ciekawe cytaty, zapisały je na brystolach, które zostały przymocowane do tablicy, aby każdy mógł łatwo dojrzeć, co jest tam wypisane. Następnie obejrzeliśmy świadectwo chłopaka mniej więcej w wieku 17-18 lat. Po obejrzanym świadectwie stworzyliśmy figury przypominające koła. Każda z klas stworzyła swoje koło. Podczas zadania musieliśmy wypisać trzy dobre cechy ludzi w naszej klasie lub zostawić puste miejsce, jeśli uważamy, że ktoś dobrych cech nie ma. Po skończeniu zadania każdy był zaskoczony wynikami. Do następnego zadania stworzyliśmy koło. Ojciec Łukasz stworzył "mównik", który dawał prawo głosu temu, kto go trzymał w dłoniach. Zanim "mównik" ruszył w trasę, ojciec Łukasz zadawał nam pytania i wypowiadał się każdy, kto chciał. Pytań było kilka, tak samo jak i okrążeń, a odpowiedzi mnóstwo. Każda odpowiedź wniosła coś nowego do dyskusji. Po zakończonym zadaniu przywróciliśmy wygląd klasy do normalnego stanu i wszyscy udaliśmy się na Mszę Św. Tak zakończył się nasz drugi i zarazem ostatni dzień rekolekcji.



Tekst: Bartłomiej Dulny, kl. III