Wyjazd integracyjny klasy matematycznej

W dniach od 18 do 20 września klasa 1b pod opieką wychowawcy p. dyrektora Artura Fijałkowskiego i p. pedagog Sylwii Diłanian wyjechała na pierwszą wspólną wycieczkę. Podczas wyjazdu zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, ale przede wszystkim lepiej się poznaliśmy. Pierwszego dnia wyruszyliśmy spod szkoły z trzyminutowym opóźnieniem, co zostało uznane za pierwszy klasowy wyczyn.

Już po dwóch godzinach podróży autokarem uznaliśmy, że czas zjeść śniadanie. Około godziny 12.00 dojechaliśmy do Chęcin, gdzie mieliśmy zwiedzić zamek. Odwiedzali go królowie i inne wyjątkowe osoby, ale z pewnością nie tak wyjątkowe jak my. Podczas lekcji muzealnej mieliśmy okazję poznać historię warowni oraz legendy i ciekawostki związane z zamkiem. Niektórym (a nie było ich wcale tak mało) dużo frajdy sprawiło wrzucanie monet do studni skarbów (najważniejsze było trafienie w mały pucharek). Następnie mogliśmy choć na chwilę poczuć się jak rycerze i wziąć udział w pojedynku. Na koniec obejrzeliśmy pokaz tańca średniowiecznego, do którego ostatecznie dołączyliśmy. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia opuściliśmy Chęciny i udaliśmy się w dalszą podróż.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu było zwiedzenie pałacyku Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Obejrzeliśmy pomieszczenia, w których żył i tworzył nasz noblista i dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na jego temat. Zwiedzanie zakończyła lekcja muzealna na temat „Krzyżaków”.

alt

Około godziny 17.00 dojechaliśmy do punktu docelowego - do Świętej Katarzyny. Zjedliśmy kolację, zagraliśmy krótki mecz piłki nożnej, a następnie poszliśmy na zajęcia z wychowawcą. Rozmawialiśmy o naszych celach edukacyjnych i o naszych marzeniach. Następnie był czas na zabawę - graliśmy w kalambury i prezentowaliśmy swoje umiejętności wokalne. Około 22.00 wróciliśmy do hotelu. Następny dzień miał być ciekawy, ale wyczerpujący.

Drugiego dnia tuż po śniadaniu pojechaliśmy do Nowej Słupi, skąd miała się zacząć nasza całodzienna wyprawa. Od rana był z nami dyrektor szkoły - p. Tomasz Kowalczyk. Wizytę w Górach Świętokrzyskich rozpoczęliśmy od wejścia drogą królewską na Święty Krzyż. W czasie postojów wygłaszaliśmy wcześniej przygotowane referaty na temat Pielgrzyma świętokrzyskiego, geologii i środowiska przyrodniczego Gór Świętokrzyskich oraz „Kazań świętokrzyskich” i „Lamentu świętokrzyskiego”. Po dotarciu na górę  mieliśmy okazję zwiedzić z przewodnikiem Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, Kaplicę Drzewa Krzyża Świętego i Muzeum Misyjne. Następnie zjedliśmy pyszne ciastka (sernik lub szarlotkę) w klasztornej kawiarence, a później - ci najbardziej wytrwali - weszli jeszcze na wieżę bazyliki, by podziwiać panoramę okolicy. Następnie zeszliśmy na platformę widokową na gołoborzu, a później ścieżką edukacyjną dotarliśmy do Huty Szklanej. Od tego momentu trzymaliśmy się szlaku czerwonego i po kilku godzinach dotarliśmy do podnóża Łysicy. Ostatni odcinek wyprawy pokonaliśmy błyskawicznie i zdobyliśmy Łysicę - najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich. Następnie zeszliśmy do Świętej Katarzyny, gdzie czekała już na nas pyszna kolacja. Po krótkim odpoczynku i szybkim prysznicu spotkaliśmy się wszyscy na ognisku. Wieczór spędziliśmy w miłej atmosferze, piekąc kiełbaski, grając na gitarze i śpiewając wcześniej przygotowane piosenki.

Trzeciego dnia tuż po śniadaniu pojechaliśmy do Wąchocka, by zwiedzić opactwo cystersów. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej. Militaria z czasów wojennych wzbudziły spore zainteresowanie i wiele osób ożywiły. Mieliśmy okazję oglądać na żywo czołgi i inny sprzęt wojskowy oraz zobaczyć od wewnątrz samolot transportowy Ił-14. Po zwiedzaniu udaliśmy się na pyszny obiad do restauracji położonej obok Zalewu Rejów. Po zjedzeniu drugiego dnia czekała na nas niespodzianka. Nasz wychowawca zaprosił wszystkich na urodzinową szarlotkę z lodami. Po pysznym deserze udaliśmy się do autokaru i ruszyliśmy w stronę Warszawy. Tu niestety skończyła się nasza wycieczka, ale w trakcie tych trzech dni przeżyliśmy kilka ciekawych przygód i zawiązaliśmy nowe przyjaźnie. Tym samym rozpoczęliśmy kolejny etap w nowej szkole.