Wycieczka klasy 3A nad morze

29 października klasa IIIa wraz z wychowawcą Panią Anną Dudkowską udała się na trzydniową wycieczkę po Trójmieście. W poniedziałek o godzinie 6:20 piętnastoosobowa grupa już siedziała w pociągu, aby o godzinie 11:00 zameldować się w hostelu w Gdyni. Po załatwieniu spraw organizacyjnych sprawnie udaliśmy się w stronę Skweru Kościuszki, aby obejrzeć miasto z innej perspektywy i dojrzeć morze.

Następnie odwiedziliśmy Akwarium Morskie, z czego szczególnie ucieszyła się towarzysząca nam nauczycielka biologii – Pani Aleksandra Łazuga. Mieliśmy okazję zobaczyć płaszczki, meduzy, czy żółwie i przestudiować makietę Morza Bałtyckiego. Wracając, nie obyło się bez pamiątkowego zdjęcia przy ORP Błyskawica oraz Darze Pomorza. Zakończyliśmy zwiedzanie w klimatycznej kawiarni.

Drugiego dnia pojechaliśmy koleją miejską do Gdańska, aby zwiedzić z przewodnikiem Muzeum Drugiej Wojny Światowej. Po ponad trzygodzinnym zwiedzaniu wśród klasy widać było duże poruszenie i wzruszenie obrazami, które dopiero co zobaczyliśmy. W drodze na obiad zatrzymaliśmy się przy najciekawszych miejscach Gdańska: Bazylice, Ratuszu i Fontannie Neptuna. Przez kilka godzin mieliśmy szansę na samodzielne zwiedzanie miasta. Około godziny 19:00 spontanicznie zdecydowaliśmy się pojechać do Sopotu i obejrzeć morze nocą ze znanego wszystkim molo.

Ostatniego dnia czekała nas najbardziej wyczekiwana atrakcja. Pojechaliśmy na Hel do Fokarium. Udało nam się zdążyć na wczesne karmienie fok i ich trening. Następnie przeszliśmy się po plaży, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, a bardziej odważni ryzykownie weszli boso do Bałtyku. Po krótkim spacerze i obiedzie wróciliśmy do Gdyni, skąd mieliśmy pociąg powrotny do Warszawy. Wszystkim bardzo podobała się wycieczka, cieszyliśmy się, że mogliśmy wspólnie spędzić te trzy dni, bo to był ostatni wyjazd klasy IIIa – za kilka miesięcy będziemy już historią...