Wyjazd integracyjny klasy 1a

W dniach 11-12 września 2019 r. uczniowie klasy 1A uczestniczyli w wycieczce w Góry Świętokrzyskie. Opiekunami podczas wycieczki byli Pani profesor Aleksandra Łazuga oraz Pan profesor Łukasz Chojnowski. Celem wjazdu była integracja klasy przy jednoczesnym poznaniu walorów przyrodniczych gór oraz zabytków regionu świętokrzyskiego.

Wyjazd z Warszawy nastąpił około godziny 7.30. Wycieczkę rozpoczęliśmy  w bardzo dobrych nastrojach. Po około 4 godzinach jazdy dotarliśmy do Nowej Słupi. Następnie Drogą Królewską weszliśmy na Święty Krzyż (594 m n.p.m.). Po wejściu na szczyt mieliśmy około dziesięciominutowy odpoczynek, po czym rozpoczęliśmy zwiedzanie Opactwa Benedyktynów z XII wieku oraz Muzeum Ojców Oblatów. Muzeum mieści się w zabytkowym budynku, który jest częścią zabudowań klasztornych dawnego Opactwa Benedyktynów.
Jedną z atrakcji było wejścia na wieżę kościelną klasztoru, z której można podziwiać panoramę regionu.

Po zejściu z wieży klasztoru ruszyliśmy w kierunku Szklanej Huty, gdzie znajdował się taras widokowy, z którego można podziwiać gołoborza, tzn. rodzaj pokrywy stokowej lub wierzchowinowej, składającej się z lekko redeponowanego rumoszu skalnego. Inaczej mówiąc – rumowiska skalne w górach. Około godziny 15.00 zeszliśmy ze Szklanej Huty i ruszyliśmy na  Łysicę, którą zdobyliśmy około godziny 17.00. Po godzinie 18.00 zeszliśmy z Łysicy i udaliśmy się w kierunku Domu Zakonnego Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego ,,Wieczernik”, w którym byliśmy zakwaterowani.

Po obiadokolacji, tj. około godziny 20.00 rozpoczęły się gry integracyjne, które trwały do godziny 21.00, były to między innymi kalambury oraz głuchy telefon.
Około godziny 21.10 rozpaliliśmy ognisko, podczas którego śpiewaliśmy różne piosenki oraz jedliśmy kiełbaski. Do pokojów wróciliśmy około północy.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, które powstało 26 października 1958 roku z inicjatywy dzieci pisarza, córki Jadwigi Korniłowicz i syna Henryka Józefa. Następnie wyruszyliśmy do Wąchocka, gdzie zwiedzaliśmy Opactwo Cystersów  ufundowane w 1179 roku przez biskupa krakowskiego Gedeona. Po obiedzie wyjechaliśmy do Orońska, gdzie w Centrum Rzeźby Polskiej  mogliśmy podziwiać wystawę polskiej rzeźbiarki Marty Magdaleny Abakanowicz-Kosmowskiej. Artystki, która specjalizowała się w tworzeniu dużych, figuralnych kompozycji przestrzennych takich jak abakany czy też mutanty.
Końcowym etapem naszej wycieczki był pobyt w Mk Bowling, gdzie zagraliśmy w kręgle i zjedliśmy pizzę.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do Warszawy około godziny 20.30.