Wyjazd integracyjny klasy 1d

W dniach 17-18 września 2019 r. klasa 1d, pod opieką p. Sylwii Diłanian oraz p. Pawła Cichockiego, pojechała na wycieczkę na Święty Krzyż. Z Warszawy wyjechaliśmy autokarem o godzinie 7:30. Podróż trwała około czterech godzin. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, od razu zobaczyliśmy piękny widok na Łysą Górę.

Przed wejściem na Święty Krzyż zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Wejście było sprawne, wszyscy dotarli na sam szczyt bez żadnych problemów. Było to około godziny 12.00. Będąc już w samym kościele, udało nam się trafić na mszę świętą. Tuż po jej zakończeniu poszliśmy pomodlić się i ucałować relikwie Świętego Krzyża. Chwile po tym przyszedł nasz przewodnik i zaczęliśmy zwiedzanie kościoła wraz z muzeum. Dowiedzieliśmy się między innymi, że na Świętym Krzyżu było kiedyś więzienie dla jeńców rosyjskich. Później poszliśmy na mały obiad, który częściowo zaspokoił głód. Po posiłku wyszliśmy z zabudowań kościelnych i poszliśmy do krypty, w której  pochowany jest książę Michał Korybut Wiśniowiecki. Ok. godz. 15.00 skończyliśmy zwiedzanie Świętego Krzyża i zaczęliśmy zejście w stronę Szklanej Huty, zatrzymując się po drodze na tarasie widokowym na Gołoborzu. Kiedy już zeszliśmy, wsiedliśmy do autokaru i podjechaliśmy do Kakonina. Około 16.00 zaczęliśmy wchodzić na Łysicę. Po drodze były dwa postoje, ale ostatecznie na sam szczyt weszliśmy około 17.00. Na górze zrobiliśmy wspólne zdjęcie i chwile później zaczęliśmy schodzić do Świętej Katarzyny, gdzie przewidziany był nocleg. Zaczynało się już robić ciemno, ale ostatecznie w ośrodku byliśmy chwilę po 18.00. Mieliśmy chwilę przerwy do zaplanowanej na godz. 19.00 obiadokolacji. Po kolacji i krótkiej przerwie oglądaliśmy film dokumentalny o Sergiuszu Piaseckim, który był więziony m.in. na Świętym Krzyżu. Po jego zakończeniu mieliśmy zaplanowane gry integracyjne, ale każdy był już zmęczony i po krótkim omówieniu przez każdego, co się komu podobało w tym dniu, co ciekawego przeżył lub zapamiętał oraz zagraniu kilku utworów na gitarze przez naszego kolegę z klasy, rozeszliśmy się do pokoi. Tak skończył się dzień pierwszy.

Drugiego dnia, po śniadaniu wymeldowaliśmy się z pokoi i pojechaliśmy prosto do Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, gdzie dojechaliśmy około 10.00. Na miejscu czekał już na nas przewodnik. Całe zwiedzanie trwało około godziny. Później pojechaliśmy do Wąchocka, gdzie znajduje się zabytkowy klasztor Cystersów.  Zaczęliśmy od muzeum, gdzie były pamiątki z II wojny światowej. Później wraz z jednym zakonników zaczęliśmy zwiedzać sam zakon. Wszystko to trwało mniej więcej godzinę i o 13.00 mieliśmy obiad. Godzinę później ruszyliśmy w dalszą drogę. Następnym przystankiem było Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Mieliśmy tam zaplanowane zwiedzanie wraz z przewodniczką, która opowiadała nam o Magdalenie Abakanowicz oraz jej pracach. Później poszliśmy do rezydencji Józefa Brandta, gdzie dowiedzieliśmy się o jego życiu i twórczości oraz zwiedzaliśmy pokoje w tym pałacu. Całość skończyła się około 16:30 i ruszyliśmy na ostatnie miejsce naszej wycieczki. Była to kręgielnia w Radomiu (Centrum Handlowe Rosa Mk Bowling Radom). Na miejscu byliśmy około 18.00 i podzieliliśmy się na tory i rozpoczęliśmy gry. W międzyczasie jako poczęstunek przewidziana była pizza. Po skończonych kręglach ruszyliśmy już prosto do Warszawy. Na miejscu byliśmy około 21.00 i każdy się rozszedł prosto do domów.