Wyjazd integracyjny klasy 1c

16 i 17 września 2019 r. odbył się wyjazd integracyjny klasy 1c w Góry Świętokrzyskie. W ciągu dwóch dni zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc i lepiej się poznaliśmy. Towarzyszyli nam wychowawczyni p. Magdalena Kowalska i p. Emil Kowalczyk.

Nasz wyjazd rozpoczął się o siódmej rano, a pierwszym punktem wyjazdu było wejście na Święty Krzyż. Tam zwiedziliśmy kościół i zobaczyliśmy relikwie Świętego Krzyża. Jest to jedno z najważniejszych miejsc dla chrześcijan w Polsce. Mieliśmy okazję wejść na szczyt tamtejszej wieży widokowej, z której podziwialiśmy niesamowite widoki. Po obiedzie i słodkim deserze zaczęliśmy schodzić do Szklanej Huty, oglądając po drodze gołoborza, czyli odłamki skalne.

Po przejeździe do Kakonina rozpoczęliśmy wejście na Łysicę. Na szczycie zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć i udaliśmy się w kierunku Świętej Katarzyny, gdzie zaplanowany był nocleg. Po zameldowaniu się w Wieczerniku czekała na nas pyszna obiadokolacja. Wieczorem zorganizowaliśmy wiele ciekawych gier i  zabaw integracyjnych oraz ognisko, przy którym śpiewaliśmy ulubione piosenki. Tak zakończyliśmy pierwszy dzień naszego pobytu.

Drugi dzień zaczęliśmy przejazdem do Krzemionek Opatowskich, gdzie zwiedziliśmy kopalnie krzemionek i dowiedzieliśmy się wiele ciekawych i nieznanych nam dotąd rzeczy o naszych przodkach. Następnie udaliśmy się do Starachowic, gdzie w Muzeum Przyrody i Techniki oglądaliśmy stary piec hutniczy, wystawę dinozaurów z okresu jury i samochodów marki STAR. Na koniec odwiedziliśmy Wąchock, gdzie udało nam się zwiedzić klasztor Cystersów oraz skosztować pysznych pierogów.

Ruszając w drogę powrotną na naszych twarzach widniał uśmiech, a w sercach przyjaźń. Dzięki temu będziemy mieć siłę przezwyciężać wszystkie złe momenty w naszej klasie. Będziemy miło wspominać ten wyjazd i z niecierpliwością czekamy na inne przygody.